Szárny Játék

Szárny Játék2022-05-03T09:24:57+00:00

SZÁRNY

Játék a populizmusról és a társadalmi változásról

A Szárny játékot és a hozzá tartozó kiadványt azért hoztuk létre, hogy könnyen érthető módon tudjunk beszélgetni fiatalokkal olyan témákról, mint a populizmus, az aktív állampolgárság és az érdekvédelem.  A játék online játszható számítógépről, 30-40 percet vesz igénybe és 14 éves kortól ajánljuk. A történet interaktív képregény formájában bontakozik ki, melyek rövid minijátékok színesítenek.

 

A történetben a Tusor bolygón élő Maori útját követhetjük végig, aki mélységesen felháborodik, mikor kedvenc parkja helyén természetromboló bányát építenek. Fiatalként kilátástalannak látja a jövőjét, így csapatot szervez maga köré, akik elszántan küzdenek egy egyenlő és fenntartható társadalomért. Maori kitartásával sikereket ér el, ám vajon elég ügyes ahhoz, hogy ilyen fiatalon jó alkut kössön a döntéshozókkal? A játékosok a karakter bőrébe bújva járhatják végig az igazságtalanság felismerésétől a cselekvésig vezető utat. 

 

Letölthető háttéranyag mutatja be a játék alapjául szolgáló populizmuskutatást és a kidolgozott óratervek adnak ötletet ahhoz, hogy miként használható fel osztálytermi környezetben a játék. Az óraterveket olyan pedagógusoknak, fiatalokkal foglalkozó szakembereknek ajánljuk, akik a játék végigjátszása után 14-20 éves fiatalokkal szeretnék feldolgozni a játékban felmerülő témákat, mint a populista politikai rendszer, az érdekérvényesítés, az álhírek és propaganda média, a mozgalomépítés vagy a környezettudatosság. Olyanoknak is hasznára lehet a kiadvány, akik egyénileg játszottak, ám kíváncsiak a játék hátteréül szolgáló kutatásra és társadalmi kérdésekre. Ha elakadtál a játékban, akkor a kiadványban kaphatsz egy kis segítséget!

Nagyon tetszett, hogy sokféle játék volt benne! Tetszett a külön világ, ami ki lett találva, és hogy a karakterek sem emberek voltak.Jó volt, hogy a végén több lehetőség volt a végkimenetelre. (14 éves)
Tetszett, hogy hozzám szólt. Egy ilyet el tudnék képzelni, mert feldobná az órák hangulatát. (15 éves)
Elgondolkodtatott, hogy érdemes kitartani egy cél mellett, és nem feladni rögtön az elején, hogy "úgysincs értelme". (16 éves)
Izgalmas volt, döntések elé állított, elgondolkodtatott. (34 éves fiatalokkal foglalkozó szakember)
Previous
Next

A játék angolul is elérhető, ami angol nyelvtanuláshoz is kiváló egy haladó csoportnak.

A projekt az Európai Unió Horizont 2020 kutatási és innovációs programja által, a 822590. számú támogatási megállapodás keretében kapott támogatást. Az itt bemutatott eredmények terjesztése kizárólag a konzorcium álláspontját tükrözik. Az Ügynökség nem vállal felelősséget a benne foglalt információk bármilyen felhasználásáért.